پروژه پارس ارائه دهنده کامل ترین پروژه های دانشجویی و دانش آموزی می باشد

نظرسنجی سایت

ایا ازقیمت ها راضی هستید ؟؟؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 375
  • بازدید کل : 2295067

پیوند ها

آموزش-کودکان


آموزش-کودکان

نام فایل : آموزش-کودکان

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 45 کیلوبایت


مقدمه
از ویژگی ها ی مهم انسان ، قدرت اندیشه او و جلوه های اندیشه انسانی تفکر خلاق است . قدرتی که بتواند با آن به حل مشکلات بپردازد و به رشد و تعالی نایل شود . دنیای امروز نیازمند زنان و مردان خلاقی است که به رشد و ارتقاء در تمام زمینه های اجتماعی ، فرهنگی و فرهنگی و اقتصادی برسند .
به همین دلیل آموزش صحیح کودکان در جهت رشد خلاقیت آنان باید مورد توجه نظام های آموزش و پرورش جهان قرار بگیرد . در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته شکوفایی و پرورش خلاقیت دانش آموزان عالی ترین و مهمترین هدف آموزش و پرورش آنها به شمار می رود .
بدیهی است برای روز خلاقیت باید عناصر و عوامل گوناگون در کنار هم قرار گیرند تا این امر به شکل مطلوب صورت پذیرد. از جمله این عوامل و عناصر، ایجاد فضای مناسب و چگونگی روش یادگیری و یادهی است. تحقیقات نشان داده است دانش آموزانی که در فضای آزاد و به دور از استرس به یادگیری پرداخته اند خلاق تر عمل کرده اند. و به عکس دانش آموزانی که یادگیری به شکل سنتی را تجربه کرده اند به دلیل این که در فضایی پراز اضطراب و تنش که محصول شیوه های غلط است انگیزه های خلاقیت را از دست داده اند به همین سبب تغییر در روش یادهی – یادگیری و هم چنین تغییر در چگونگی ارزشیابی از دانش آموزان به خصوص مقطع ابتدایی که سال های آغاز شکل گیری و رشد خلاقیت در کودک است از مهم ترین موارد قابل توجه دست اندر کاران تعلیم و ترتیب باید قرار داده شود.
دلیل استفاده از نمایش خلاق در کلاس ریاضی
کودکان سنین دبستان قادر به تفکر انتزاعی همچون بزرگسالان نیستند و از طریق نمایشی کردن موضوعات راهی می یابند تا دانسته های خود را به شیوه ای مفهوم تر و ملموس تر به کار گیرند. هنگامی که کودکان ایده ای را به اجرا در می آورند خود به تمامی جذب آن می شوند و به طور عملی و فعال دست به تجربه می زند.
در کلاس ریاضی نیز این امر صادق است زیرا کودک با قرار دادن خود به جای اشیا و ارقام و اشکال ریاضی و تجربه ملموس این ها به آنها علاقه مند شده و اهمیت می دهد همچنین چون در نمایش خلاق کودکان با همفکری گروهی و مشارکت نمایش اجرا می کنند در این اجراها و نمایش ها تعامل انسانی را نیز تجربه می کنند همچنین می آموزند در آموزش ریاضی تنها به صورت تمرین اعداد و ارقام و یا گوش دادن به گفته های معلم در کلاس درس ریاضی که اغلب خشک و سرد می باشد نیست بلکه از طریق تعامل و همفکری و نمایش در محیطی شاد و خلاق که برخاسته از تفکرات خود دانش آموزان هست هم می توان مطالب ریاضی را فراگرفت.
نقش آموزگار در اجرای نمایش خلاق
در اینجا نقش آموزگار نقش راهنما است و فقط هدایت و رهبری را به صورت غیر مستقیم به عهده دارد. دانش آموزان یک مسأله ریاضی را به صورت نمایش نشان می دهند آموزگار باید به میزان درک آنها توجه کند و ببیند در چه مفاهیمی نیاز به تقویت دارند و چه دریافت های نادرستی داشته اند که باید آن ها را اصلاح کرد. آموزگار کارآمد باید به قابلیت ها و استعداد خلاقه و ارزش فردی هر یک از کودکان ایمان داشته باشد و روش و رفتارش چنان حال و هوایی از آرامش و امنیت روحی در کلاس ایجاد کند که کودکان از فکر کردن و بیان ایده هایشان هراسی به دل راه ندهند. او باید توانایی های خلاقه کودکان را باور داشته باشد و باعث ترغیب و تشویق کودکان شود. برعکس وارد اوردن فشار بیش از حد توان کودکان بر آنان ممکن است باعث سرخوردگی آنها شود دست کم گرفتن توانایی های آنان نیز به نوعی باعث بهم خوردن جریان تفکر می شود. آموزگار باید توان خود را در هدایت گروه و شیوه ی آموزش در نظر داشته باشد و چنین زمینه ایجاد خلاقیت یعنی لذت و رضایت خاطر را در کودکان فراهم کند. یادآوری شایستگی ها و ایجاد استقلال برای تصمیم گیری در کودکان باعث بروز خلاقیت می شود.
کودکان از فعالیت هایی که احساس مسلط بودن به آن دارند بیشتر لذت می برند و اگر احساس کنند که کار متعلق به آنهاست بیشتر وقت می گذارند.
رشد خلاقیت دانش آموزان از طریق نمایش خلاق در کلاس ریاضی
در روش آموزش سنتی که مبتنی بر یادگیری مطالب بدون تفکر و توجه به معنی آن است دانش آموزان به گونه ای تربیت می شوند که بدون توجه به چگونگی ارتباط مطالب و بدون تفکر برای به دست آوردن نمره خوب آنها را بیاموزند یا این که تحت شرایط سخت و خشک کلاس ریاضی از بدست آوردن نمره خوب نیز صرف نظر کرده و با مشقت و اضطراب زیاد به نمره ای در سطح قبولی و بسیار پایین در درس ریاضی بسنده کنند. این به این دلیل است که شیوه های سنتی با ساختار انعطاف ناپذیر و محدودیت زیادی که برای دانش آموزان قائل می شوند هم چنین با تکیه بر انتقال معلومات و محفوظات امکان هر گونه رشد فکری، ابتکار و اکتشاف را از یادگیرنده سلب می کنند به گونه ای که دانش آموز نمی تواند بین آموخته هایش و مسائل بیرونی ارتباط برقرار کند در حالی که با روش فعال تدریس و روش نمایشی ریاضی با دادن آزادی به دانش آموز به او فرصت می دهیم تا خود به جست و جو و کشف مسائل بپردازد. بدین ترتیب دانش آموز خود در فرآیند یادگیری دخیل می شود و انگیزه های درونی و به دنبال آن امکان بروز خلاقیت و همچنین یادگیری هر چه پایدارتر را افزایش می دهد.
در کلاس ریاضی با استفاده از نمایش خلاق کودکان در یادگیری فعال اند و احساس غرور و مالکیت نسبت به کلاس درس خود دارند آن ها در این کلاس آزادند تا انتخاب کنند . راهنمایی می شوند و اختیار دارند تا در محیط کلاس آن گونه که دوست دراند یاد بگیرند . معلمان نیز با ایجاد جوی صمیمی و مطمئن در کلاس درس فضایی مساعد را برای رشد خلاقیت دانش آموزان فراهم کرده اند تا آن ها بتواند با آسودگی در کلاس به اظهار نظر بپردازند و بدون نگرانی هر سئوالی را که در ذهن دراند مطرح کنند در کلای ریاضی با این روش معلمان تفکر درباره مسائل و قوانین ریاضی را به دانش آموزان به طور غیر مستقیم آموزش می دهند همچنین با وجود روابط صمیمانه و جوی شاد ، علاقه و احترام نیز در کلاس بین دانش آموزان و معلم ایجاد می شود .
در کلاس ریاضی با روش نمایش خلاق یادگیری یعنی تفریح و تشویق کودکان در کلاس تشویق می شوند که علائق و تجارب و دیده های خود را به کلاس درس بیاورند در این کلاس آنها احساس آرامش می کنند و تنش ها و فشارهای روحی متداول در کلاس ریاضی را ندارند ، تحقیقات نشان داده اند محیط های خالی از استرس برای یادگیری و خلاقیت شرایط مساعدتری را دارند . در این کلاس همیشه همکاری بر ( رقابت ) ارجحیت دارد . آموزگاران در این کلاس ها زمانی که راه های مختلف انجام یک فعالیت نمایشی ریاضی را مورد توجه قرار می دهد که دانش آموزان با صدای بلند فکر کردن آن ها را بشنوند و هدایت شوند آنها نه تنها از ایجاد هر گونه زمینه رقابت در کلاس درس خودداری می کنند بلکه جوی در کلاس ایجاد می کنند که دانش آموزان در انجام وظایف به همدیگر کمک کنند و در ایده ها با هم سهیم شوند و به نتیجه نهایی کار فکر کنند.
ضوابط اجرای نمایش خلاق در کلاس ریاضی
نکته مهم در نمایش خلاق در کلاس ریاضی شرکت داشتن هر چه بیشتر بچه ها در تمرینات اولیه است ابتدا همه بچه ها باید متناوباً به طور فردی و بدون تعامل با دیگران کار کنند که نتیجه آن کسب آرامش روحی و به حداقل رسیدن میزان اظطراب ناشی از حضور دیگران است این کار برای ایجاد تمرکز ضروری است . بچه ها دو نفری و گروهی روی میز کار می کنند . در این حال فرصتی دارند تا در تعامل های مهم جمعی شرکت کنند و باعث بر انگیختن تفکر یکدیگر ، انجام ایده ها و پشتیبانی از همدیگر شوند و سازگاری و همکاری را یاد بگیرند . آنان همچنین راهی برای حل مشکلات می یابند با یکدیگر به ابتکار می رفتند عب می کنند و از همکاری یکدیگر سود می برند . در نمایش خلاق هر یک از بچه ها به روش های گوناگونی شرکت می کنند از جمله به عنوان مشاهده گر ، طرف مباحثه ، تحلیل کننده یا بازیگر هستند . بچه ها معمولاً هنگامی از بازی کردن به روش نمایش خلاق لذت می برند که در حال و هوای کلاس احساس امنیت روحی کنند و به تمرین در حال انجام علاقمندباشند مجبور کردن بچه ها به شرکت در نمایش خلاق معمولاً نتیجه منفی دارد .
بسیاری از بچه ها ترجیح می دهند ابتدا به مشاهده دیگران بپردازند آنان می خواهند ببینند آیا از تمرین خوششان می آید و آیا خواهند توانست از عهده انجامش برآیند . شاید به واکنش های همکلاسان و مربی علاقمند باشند و گاهی هم نیاز به الگویی دارند که در برابر شان قرار داده شود تا در نتیجه تقلید از آن به ایده ها و توان خلاقه خود اعتماد پیدا کنند . آموزگار نیز می تواند در نمایش خلاق شرکت کنندو با بچه ها و با بچه ها با توجه به سن و ویژگی های تخصیصی آنان در این نمایش شریک باشد .البته مربی اغلب با ایجاد حس محرومیت و یکدلی به هنگام اجرای نمایش می تواند عامل ایجاد روحیه بهتر و شفاف تر در اجرای نمایش باشد . نمایش خلاق با ایجاد اعتماد به نفس لازم برای کشف تمرین های نو و همچنین اقدام در راه کشف سبکی تازه در آموزش و یادگیری می تواندهم برای کودکان یک رویداد موثر باشد .
فضا و زمان مورد نیاز در اجرای نمایش خلاق در کلاس درس
برای اجرای نمایش خلاق فضا می تواند محدود یا وسیع باشد در پشت میز و نیمکت ها با جلوی تابلوی کلاس یا در حیاط مدرسه باشد. در عین حال بهتر است کودکان را به استفاده هرچه بهتر از کم ترین فضا تشویق نمود. در کارهای گروهی و دونفره هم می توان فضا را محدود کرد. گسترش فضا باید همیشه به آرامی و به تدریج صورت گیرد اما هرگز نیازی به فراتر رفتن از محدوده خود کلاس نیست.
زمان اختصاص یافته به نمایش خلاق بستگی به این دارد که مربی چه ارتباطی میان نمایش و اهداف مورد نظر در برنامه درسی می بیند. معمولاً کودکان خردسال مدت زمان نمایش کمتر از بچه های بزرگتر است ولی در هر حال به دلیل جو شاد مدت زمان احساس نمی شود ولی بهتر است با توجه به سن بچه ها و مطالب درسی پایه مربوطه زمان درنظر گرفته شود. مثلا در پایه های اول و دوم و سوم ابتدایی زمان کوتاه تر و در پایه های بالاتر زمان بیشتری نیاز است. در هر حال نباید بچه ها را نگران محدودیت زمان کرد زیرا نگرانی نیز می تواند عامل مهمی در از بین بردن خلاقیت در نمایش اجرا کردن کودکان دانست بهتر است بچه ها فارغ بال و با خیال راحت به کارهای نمایشی خود در کلاس درس ریاضی ادامه دهند. ولی آموزگار با راهنمایی و هدایت خود این زمان را کنترل نماید.
فهرست منابع
-راث بیل هینیگ، لیدا استیل ول، مترجم علی حسین قاسمی (1381): نمایش خلاقیت در کلاس درس، چاپ اول: تهران، انتشارات اروین چاپ
-فضلی خانی، منوچهر (1382): راهنمای عملی روش مشارکتی و فعال در فرآیند تدریس، تهران، انتشارات آزمون نوین
-نشریه ماهانه آموزشی – تربیتی پیوند شماره 320 خرداد 85 چاپ افست
-تجربیات مولف مقاله
...


مبلغ قابل پرداخت 93,557 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 207

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده (آیت اللهی) – بخش دوم

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده (آیت اللهی) – بخش دوم

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده (آیت اللهی) – بخش دوم همراه با پاسخ شامل: 8 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20   فرمت: pdf ... ...

دانلود پاورپوینت آزمایشگاه بیوشیمی متابولیسم

دانلود پاورپوینت آزمایشگاه بیوشیمی متابولیسم ... ...

رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی

رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی

رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی فهـرســت:  - پیشگفـتار - نگرشی به ماهیت انسان - جستجویی برای شناخت خویشتـن - معادلات هفتگانة اکتشاف خویشتـن - معادلـه اول: آنچه از واقعیت خویشـتن آگاهی، بخش محدودی از حقیقت توست - معادله دوم: حقایق محدود بازنمایی شده درآگاهی، ... ...

پاورپوینت با موضوع : آموزش دانش آموزان دیر_آموز (نیاز خاص آموزشی)

پاورپوینت با موضوع : آموزش دانش آموزان #دیر_آموز (نیاز خاص آموزشی) ... ...

دانلود پاورپوینت نظریه اسکینر

دانلود پاورپوینت نظریه اسکینر ... ...

تحقیق درباره ایجاد انگیزه بین کارکنان / فایل word

تحقیق درباره ایجاد انگیزه بین کارکنان / فایل word

تحقیق درباره ایجاد انگیزه بین کارکنان به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در 118 صفحه قابل استفاده دانشجویان و محققین تهیه شده زمستان 99 به شرح سرفصل مطالب زیر فهرست مطالب 1- چکیده:1 2- مقدمه:2 تحولات تاريخي انگيزش:3 مدل سنتي:3 مدل روابط انساني:4 مدل منابع انساني:5 مفهوم ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت هوتکیان در 50 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت هوتکیان در 50 اسلاید

هوتکیان دودمان شاهنشاهی از قبیلهٔ غلجای قندهار بودند که وارث حکومت صفویان شدند. سر سلسله و نخستین فرمانروای آن‌ها میرویس خان هوتک بود. میروَیس‌خان هوتک (۱۰۸۶ تا ۱۱۲۷ ه‍.ق / ۱۶۷۳–۱۷۱۵ م). میرویس یا میراویس از افغانان غل‌زایی بود و در زمان ضعف دولت صفویه علیه دولت ایران آن ... ...

دانلود تعزیه کامل صوتی متوکل عباسی . گلختمی . نرگسخانی . صفری و... سال 97 جوی آباد . 3 ساعت

دانلود تعزیه کامل صوتی متوکل عباسی . گلختمی . نرگسخانی . صفری و... سال 97 جوی آباد . 3 ساعت

اسامی ذاکرین : امیر صفری . سید حسن گلختمی . محمد رضایی . شکرالله جعفری . حسن نرگسخانی . حسن برکتی پور . مظفر قربان نژاد . اسماعیل محمدی . رسول خدابخش . حسین ملاحسینینوازنده ها . استادان ماشالله احمدی . نورالله سروانی . مختار احمدی شما دوستان عزیز برای دانلود این مجموعه ... ...

دانلود پاورپوینت سرطان پستان

دانلود پاورپوینت سرطان پستان

سرطان پستان یا سرطان سینه (به انگلیسی: Breast cancer) به نوعی سرطان گفته می‌شود که از بافت پستان آغاز می‌شود.[ زن بودن، مهم‌ترین عامل احتمال بروز سرطان پستان است. اگرچه مردان نیز به این سرطان مبتلا می‌شوند اما احتمال آن در زنان ببیش از صد برابر است. سایر علائم سرطان پستان ... ...

پيشگوئي هاي زرتشت

پيشگوئي هاي زرتشت

در گاتها از قول جناب زرتشت آمده است:ای اورمزد،این هر دو را از تو می پرسم:آنچه که تا کنون روی داده است و آنچه که پس از این روی خواهد داد….. و در بند ۲۶ هرمزد یشت،اهورمزدا به زرتشت می گوید:…ای زرتشت پارسا،به میانجی خرد و دانش من،دریاب که سر انجام زندگی و زندگانی آینده چگونه ... ...

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA C6-01 RM-718 ورژن 111.040

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA C6-01 RM-718 ورژن 111.040

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA C6-01 RM-718 ورژن 111.040 ... ...

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخنامه از سال 1395 تا 1404

دانلود سوالات 10 سال اخیر کارشناسی ارشد اتاق عمل با پاسخنامه (از سال 1395 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون ... ...

فایل ورد امتحان عربی ُ/پایه دهم َُ/خرداد ُ/رشته ریاضی و تجربی

فایل ورد امتحان عربی پایه یازدهم نوبت دوم رشته ریاضی و تجربی  ... ...

دانلود کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح

دانلود کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح

درباره کتاب آخرین وسوسه مسیحکازانتزاکیس در آخرین وسوسه مسیح، عیسی مسیح را یک انسان عادی دانسته که هر لحظه ممکن است تسلیم شیطان شود. به همین دلیل کتاب مورد انتقاد مسیحیان و کلیسا قرار گرفت و یک کتاب ضد دینی تلقی شد و چاپ آن تا چندین سال ممنوع بود. آن ها نمی توانستند این نگاه ... ...

جزوه آشنایی با روش های گودبرداری و اجرای سازه های نگهبان

جزوه آشنایی با روش های گودبرداری و اجرای سازه های نگهبان

گودبرداری و اجرای سازه های نگهبان یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مراحل اجرای ساختمان می باشد. تا جایی که کوچکترین اشتباه در اجرای این مرحله می تواند منجر به ریزش گود، خسارات مادی و حتی فوت افراد گردد. بنابراین آشنایی با این مبحث و رعایت نکات آن برای مهندسین ناظر، ... ...

دانلود جزوه بیوشیمی کلیه علوم پزشکی مشهد

جزوه بیوشیمی کلیه  دانشگاه: علوم پزشکی مشهد استاد: دکتر سوختانلو فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحات: 65 نوع: تایپی - کیفیت عالی دانلود نمونه ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری شهرسازی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری شهرسازی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری شهرسازی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته شهرسازی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته شهرسازی سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته شهرسازی سال 1398 ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری مدیریت پروژه و ساخت با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری مدیریت پروژه و ساخت با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری مدیریت پروژه و ساخت با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته مدیریت پروژه و ساخت سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته مدیریت پروژه و ساخت سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری معماری با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری معماری با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری معماری با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته معماری سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته معماری سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته معماری سال 1398 (با ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرواکولوژی و آگروتکنولوژی سال 1397 (با ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرولوژی - علف هرزبا پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرولوژی - علف هرزبا پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری آگرولوژی - علف هرزبا پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرولوژی - علف هرزسال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته آگرولوژی - علف هرزسال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون ... ...

جزوه آموزشی انجمن خوردگی آمریکا برای بازرسان حفاظت کاتدی NACE CP1–Cathodic Protection Tester Course Manual - 2011

جزوه آموزشی انجمن خوردگی آمریکا برای بازرسان حفاظت کاتدی NACE CP1–Cathodic Protection Tester Course Manual - 2011

NACE CP1–Cathodic Protection Tester Course Manual - 2011 دوره آموزشی انجمن خوردگی آمریکا (NACE) برای بازرسان حفاظت کاتدی. این جزوه بصورت کامل مفهوم و انواع خوردگی را بیان نموده و اصول اولیه حفاظت کاتدیک و روش تست آن را توضیح میدهد. مرجعی عالی برای آشنایی و یادگیری حفاظت ... ...

پاورپوینت فتق دیسک بین مهره ای چیست

پاورپوینت فتق دیسک بین مهره ای چیست

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت فتق دیسک بین مهره ای چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهفتق دیسک بین مهره ای چیستانواع فتق دیسک نخاعی برآمدگی دیسک (پروتروژن) بیرون زدگی دیسک (اکستروژن)جدا شدن دیسک علائم فتق دیسک بین مهره ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم دامی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم دامی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

    دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال 1398 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم دامی سال ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

    دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی سال ... ...

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - سازه آبی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - سازه آبی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)

دانلود سوالات سالهای اخیر دکتری علوم و مهندسی آب - سازه آبی با پاسخنامه (از سال 1396 تا 1404)   دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - سازه آبی سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی آب - سازه آبی سال 1397 (با ... ...

پروژه پارس ارائه دهنده کامل ترین پروژه های دانشجویی و دانش آموزی تمامی حقوق سایت متعلق با شرکت آدرگستر میباشد.www.adoorgostar.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما