پیوند ها
نام فایل : ضرورت بازاريابي تك به تك در كسب رضايت مشتري
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 19
حجم : 68 کیلوبایت
ضرورت بازاريابي تك به تك در كسب رضايت مشتري
چكيده
در سالهاي اخير كه امكان توليد انبوه زمينه افزايش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم كرده است ، براي توليد كنندگان چاره اي جز جلب رضايت مشتري باقي نمانده است . در هر گوشه اي از جهان صنعتي امروز كه اقتصاد رقابتي ، فضاي انحصاري را در هم مي شكند ، نگرش مشتري مداري و كسب رضايت مشتري ، قانون كسب و كار تلقي شده و عدم رعايت اين قانون سبب حذف از صحنه بازار است . در اين مقاله سعي شده به مفهوم رضايت مشتري و عوامل سازنده رضايت مشتري در سيستم بازاريابي تك تك و همچنين نمونه هايي واقعي از شركتهايي كه ايده بازاريابي تك تك در روابط بلند مدت با مشتري را در عمل به اجرا در آورده اند پرداخته شود .
مقدمه
هنر بازارياب امروز "فروش يخچال به اسكيمو" نيست؛ بلكه اسكيمو را به عنوان يك مشتري خشنود، همواره در كنار داشتن است. امروزه بسياري از مفاهيم، تئوريها و كلاً ادبيات مديريت بر محور "مشتري" بازنگري و بازنويسي شدهاند. "مشتري تاج سرماست!" ديگر يك شعار نيست بلكه مشتري، محور فعاليتهاي سازمانها قرار گرفته است. "كيفيت" كه يك مفهوم و دغدغة ديرپاي مديريت است نيز امروزه در رابطه با رضايت مشتري تعريف شده و گفته ميشود: "كيفيت يعني جوابگويي به نيازهاي مشتري." در شرايط رقابتي تمام دغدغه شركتها آن است كه نه تنها مشتريان جديد را جذب كنند، بلكه مشتريان قديمي خود را نيز نگه دارند. شايد به جرأت بتوان ادعا كرد كه نگهداري مشتريان قديمي براي شركتها و مؤسسات بيش از جذب مشتريان جديد اهميت دارد. دليل اين نكته نيز خيلي ساده است: هزينه فروختن به مشتري قديمي كمتر از هزينه تلاش براي جذب مشتري جديد است. لذا براي موفقيت در نظام بازاريابي تك تك نه تنها از بازاريابي و فروش بلكه از توليد، تكنولوژي اطلاعات و مديريت توزيع نيز بايد بهره برد.
رضايت مشتري چيست؟
رضايت احساس مثبتي است كه در هر فرد پس از استفاده از كالا يا دريافت خدمات ايجاد ميشود. اگر كالا و خدمت دريافت شده از جانب مشتري، انتظارات او را برآورده سازد، در او احساس رضايت ايجاد ميشود. در صورتي كه سطح خدمت و كالا پايين تر از سطح انتظارات مشتري باشد، به نارضايتياش منجر خواهد شد.
بازاريابي تك به تك چيست؟
بازاريابي تك به تك در يك جمله ايجاد و مديريت بر رابطه فردي با تك تك مشتريان است. تفاوت بازاريابي سنتي با بازاريابي تك به تك در اين است كه در بازاريابي سنتي شاخص موفقيت، سهم بازار
(market share)
محصول است ولي در بازاريابي تك به تك شاخص موفقيت، سهم از تعداد مشتري
(customer share)
است. بازارياب سنتي سعي دارد مشتريان بيشتري براي محصولات خود پيدا كند، حال آنكه بازارياب تك به تك در پي پيدا كردن محصولات بيشتر براي مشتريانش است. بازارياب سنتي محصولاتش را مديريت ميكند و مديرانش، مسئول ميزان فروش فعلي محصولاتش هستند. در حاليكه بازارياب تك به تك مشتريان را مديريت ميكند و مديرانش مسئول پاسخگويي به رشد ارزشهاي مورد انتظار اين مشتريان طي زماني كه شركت فعاليت ميكند ميباشند.
مباحث سازماني نيز در اين بين اهميت دارند. بازاريابي سنتي ميتواند با كمترين ارتباط با ساير واحدهاي سازماني و عمليات غير بازاري انجام شود. استخدام مدير بازاريابي براي اجراي فعاليتهاي تبليغاتي، پيشبردي و فروش توليدات از طريق فروشگاههاي خردهفروش يا ساير كانالهاي توزيع در بازاريابي سنتي مطرح است.
بازاريابي تك به تك در پي حمايت از مشتريان در طول زمان، مديريت بر يكسري تعاملات با مشتريان و سنجش ميزان خريد مشتري از محصولات گوناگون است با توجه به اينكه بازاريابي تك به تك داراي ماهيتي يكپارچه است لذا بايد فرآيندهاي درون سازماني به گونهاي باشد كه امكان برخورد ويژه و انفرادي با تك تك مشتريان را به كليه واحدها، بخشها و عمليات سازمان بدهد. به همين دليل است كه ميگوييم براي داشتن بازاريابي تك به تك بايد هر شركت تبديل به يك مؤسسه تك به تك شود. فرآيند اجراي برنامه بازاريابي تك به تك داراي چهار مرحله زير است:
مشتري خود را بشناسيد:
شما نميتوانيد با كسي كه نميشناسيد، ارتباط برقرار كنيد. لذا شناخت فردي مشتريان حياتي است. شناختي كه به شما اجازه ميدهد مشتري را با جزئيات كامل در تمام مكانها، در بين تمام رسانهها و در هر بخشي شناسايي كنيد. اگر شركتي نتواند حداقل مشخصههاي مشتريان مهم را جمعآوري كند، نخواهد توانست برنامههاي تك به تك را به اجر درآورد. به طور مثال براي يك خردهفروش لازم است برنامهاي تشويقي اجرا شود تا وي را وادار به خريد مستمر نمايد. براي معاملات بين شركتي ضروري است، اسامي و سمتهاي مديران مؤثر در تصميمگيري خريد فراگرفته شوند.
مشتريان خود را متمايز كنيد:
مشتريان از دو نظر تفاوت دارند. اول از نظر ارزش آنها نزد فروشنده و دوم از نظر تفاوت در نيازهايشان. پس از شناسايي مشتريان ضروري است كه آنها را متمايز كنيد. اين تمايز به شما امكان ميدهد تا انرژي خود را صرف مشتريان با ارزشتر كنيد و رفتار سازمان خود را جهت جلب نظر و رفع نيازهاي مشتريان خود بهتر صرف كنيد. همانگونه كه مشخص است ما در اينجا از يك نظام ارزيابي مشتريان بر مبناي سوددهي آنها و شاخص ردهبندي مشتريان صحبت ميكنيم. اما اين نكته نيز قابل ذكر است كه ما در اينجا مشتريان را بر مبناي نيازهاي متفاوتشان گروهبندي كرده و بر مبناي همين تفاوتها نيز عمل ميكنيم.
كانو، دانشمند ژاپني انواع نيازهاي مشتري را به شرح زير توصيف مينمايد:
نيازهاي پايه كه اغلب ، مشتري آنها را اظهار نميكند و توقع دارد كه آنها حتماً وجود داشته باشند و تأثيري در ايجاد رضايت نداشته، ولي نبودن آنها نارضايتي شديدي ايجاد ميكند. بودن واكسن در يك مركز بهداشتي درماني يك نياز پايه است.
نيازهايي كه مشتري آنها را اظهار ميكند و تأمين آنها نسبت مستقيم با درجه رضايت مشتري خواهد داشت. معطل نبودن در زمان ارائه خدمت نيازي است كه مشتري معمولاً اظهار مينمايد.
نيازهاي خوشحال كننده كه مشتري انتظار آن را نداشته، ولي در صورت شناسايي آنها و دادن پاسخ مناسب براي آنها رضايت شديدي در مشتري ايجاد ميگردد. همراهي نمودن مشتري به اتاق مربوطه از نيازهاي خوشحال كننده محسوب ميگردد.
كانو معتقد است كه نيازهاي خوشحال كننده توسط مشتري اظهار نميشود و براي توليد كننده شناخته شده نيست و گوش دادن به صداي مشتري باعث شناختن آنها ميگردد.
...
مبلغ قابل پرداخت 48,483 تومان
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد اندیشه اسلامی 2 مبحث قلمرو دین همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 4 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
دانلود خلاصه کتاب چگونه تحقیق کنیم؟- ارشد پیام نور به همراه آرشیو نمونه سوالات تمام فصول دانلود پاورپوینت و خلاصه کتاب چگونه تحقيق كنيم؟ خلاصه کتاب چگونه تحقيق كنيم؟ درس روش تحقيق پيشرفته تاليف لورن بلکستر، کریستینا هیوز، ملکم تایت ترجمه عیسی ابراهیم زاده ، ابوالفضل ... ...
دانلود جزوه خلاصه شیمی موادغذایی - دکتر حسن فاطمی + نکات مهم درس + پاورپوینت بخش کربوهیدراتها شامل سه فایل: جزوه کتاب شیمی مواد غذایی دکتر فاطمی در 70 صفحه pdf + مجموعه خلاصه نکات مهم کتاب در 43 صفحه pdf + فایل پاورپوینت بخش کربوهیدراتها در 56 اسلاید ppt مناسب برای ... ...
نام فایل : آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران فرمت : .ppt تعداد صفحه/اسلاید : 62 حجم : 2726 کیلوبایت **ماده ۲۲ - تشخیص صلاحیت و طبقهبندی مهندسین مشاور و پیمانکاران توسط سازمان بر اساس آییننامه مصوب هیأت وزیران صورت خواهدگرفت.ارجاع کار به مهندسین مشاور و ... ...
بابُل معروف به شهر بهارنارنج مرکز شهرستان بابل- از پرجمعیتترین شهرهای استان مازندران میباشد. این شهر به دو منطقه شهری تقسیم میشود. بابل مرکز مخابرات استان مازندران و مرکز منطقه ۱ مخابراتی کشور ایران میباشد. جمعیت شهرِ بابل در سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۵۰۲۱۷ نفر ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث تاریخ پزشکی ایرانی اسلامی همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 21 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
ورزش به تمامی گونههای فعالیت فیزیکی بدن گفته میشود که شرکت کنندگان آن میتوانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند. ورزش میتواند به صورت رقابتی برگزار شود که در این صورت ... ...
این فایل مناسب برای ارائه و کنفرانس به صورت پاورپوینت قابل ویرایش در 58 اسلاید امکان دانلود فوری دارد. ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث حقوق دانشجویی همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 10 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf اهداف ... ...
بررسی اثر تراکم مرطوب بر کار مصرفی کمپرسور توربينهای 11گازي - word (..doc) - عمران - قسمتی از متن : 2 اولين همايش تخصصي ترموديناميك ايران آبان 86- دانشگاه اصفهان بررسی اثر تراکم مرطوب بر کار مصرفی کمپرسور توربينهای گازي نويد تدبيری رودي1 ، علی اکبر ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث نگاهی نو به نهضت حسینی همراه با پاسخ شامل: 7 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf اهداف ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث اخلاق شهروندی می باشد. تعداد جلسات : 6 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ... ...
جزوه درس انرژی های تجدید پذیر برای دانلود مشخصات دانشگاه: علم و صنعت ایران استاد: دکتر قندهاریون فرمت: PDF پی دی اف - قابل اجرا بر روی هر سیستم و دستگاه کیفیت: بسیار عالی تعداد صفحات: 51 دانلود نمونه ... ...
دانلود حل المسائل فیزیک هسته ای کرین (فارسی) pdf با کیفیت عالی در این جزوه برخی از سوالات کتاب فیزیک هسته ای کرین با شماره مسائل بصورت پی دی اف و کامل برای شما دانشجوی عزیز جهت استفاده مفید و موفقیت در این درس قرار داده شده است که مشخصات حل المسائل فیزیک هسته ای کرین به ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث جریان های نوظهور سلفی گری می باشد. تعداد جلسات : 4 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ... ...
مدیریت استراتژیک منابع انسانی مایکل آرمسترانگ ترجمه اعرابی ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت الدرس الثانی (صِناعَةُ التلَّميع في الْدََبِ الفْارِسيِّ، اسِمُ الفْاعِلِ وَ اسْمُ المَْفعولِ و اسْمُ المُْبالغََةِ) درس 2 عربی یازدهم انسانیفرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27 پوشش کامل درس به همراه معنای ... ...
کمکهای اولیه مجموعه اقدامات و مراقبتهای فوری و آنی است که بلافاصله پس از وقوع حادثه بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده صورت میگیرد. هدف اصلی از این اقدامات عبارتنداز: ۱- جلوگیری از مرگ (زنده نگه داشتن جان ... ...
ایالات متحده آمریکا (به انگلیسی: United States of America و به اختصار: USA) که به صورت خلاصه ایالات متحده یا آمریکا خوانده میشود، یک کشور مستقل در آمریکای شمالی میان کشور کانادا و مکزیک و اقیانوس اطلس و آرام است. آمریکا بهجز سرزمین اصلی؛ با شیوۀ حکومت جمهوری فدرال متشکل ... ...
دانلود پاورپوینت مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه (CAPM) با فرمت ppt ودر 37 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه (CAPM) تولد مدل: CAPM این مدل در سال 1964توسط یک اقتصاددان مالی انگلیسی به نام آقای ویلیام شارپ در کتاب تئوری ... ...
دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک دکتر لطف الله فروزنده با فرمت ppt ودر 278 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک دکتر لطف الله فروزنده طرح درس و اهداف درس مدیریت استراتژیک در رشته مدیریت بازرگانی : استراتژی تصویر جامعی از ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت پودمان جست و جو و جمع آوری اطلاعات کار و فناوری پایه هفتم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پاورپوینت با محیط حرفه ای منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، اشکال و تصاویر متحرک بسیار زیبابا توجه بر اینکه این پاورپوینت ... ...
نام فایل : ریاضی چهارم ابتدایی - کسر فرمت : .ppt تعداد صفحه/اسلاید : 13 حجم : 499 کیلوبایت بنام خداکسر ریاضی چهارم ابتدایی شکل زیر به چند قسمت مساوی تقسیم شده است آفرین به 3قسمت مساوی به این شکل با دقت نگاه کن مثل شکل قبل اما این بار به چند قسمت مساوی تقسیم شده است؟ ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت کامل فصل 8 رفتارهای جانوران زیست شناسی پایه دوازدهمفرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 99منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسیبا توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی ... ...
دانلود جزوه [آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان] - آنه مک گراث - حسین زارع وسوسن علیزاده فرد + 3 دوره نمونه سوال با پاسخنامه 1211618 - pdf شامل دو فایل: جزوه خلاصه کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان در 56 صفحه + 3 دوره نمونه سوال پیام نور به همراه پاسخنامه کد درس ... ...