پروژه پارس ارائه دهنده کامل ترین پروژه های دانشجویی و دانش آموزی می باشد

نظرسنجی سایت

ایا ازقیمت ها راضی هستید ؟؟؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 534
  • بازدید دیروز : 785
  • بازدید کل : 1673216

پیوند ها

زيگموند فرويد 41 ص


زيگموند فرويد  41 ص

نام فایل : زيگموند فرويد 41 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 85 کیلوبایت


مقدمه:
زيگموند فرويد (1856-1939)، روانشناس متخصص اعصاب و اهل فرايبورگ اتريش بود (اين شهر كه اكنون جزء چكسلواكي است و پس از استقرار حكومت سوسياليستي به نام استالين ناميده مي شد، اينك به نام فرويد خوانده مي شود). فرويد يهودي بود و در آن زمان تنها مشاغلي كه يهوديان حق اشتغال به آنها را داشتند، عبارت بود از: بازرگاني، پزشكي، و امور اقتصادي. فرويد رشتة پزشكي را انتخاب كرد و در پاييز سال 1873 وارد دانشگاه وين شد. او براي تكميل مطالعات پزشكي در سال 1885 به فرانسه رفت تا در محضر شاركو و برنهايم تلمّذ كند. در بازگشت به وين، با همكاري دكتر بروئر، به مطالعه در زمينة هيستري پرداخت. چون فرويد اعتقاد پيدا كرده بود كه علت پيدايش روان نژنديها آسيبهاي هيجاني فراموش شده است نه صدمات جسماني و اندامي. از اين رو، به جستجوي روشي پرداخت كه ريشة درد را بيابد. به همين منظور روش خواب مصنوعي و تداعي آزاد را به كار برد. دربارة رؤياها تحقيق كرد و به مفاهيم سانسور و واپسزدگي و ليبيدو و ضمير ناخودآگاه رسيد و روانشناسي جديد را، كه روانكاوي ناميده مي شود، پايه گذاري كرد. اِدوار كلاپارد، روانشناس سويسي در ارزيابي كارهاي علمي او گفت: «ثمرات و اثرات آثار و نظريات فرويد چنان است كه تاكنون در علم نفس نظير آن ديده نشده است». از آثار عمدة فرويد مي توان از علم رؤياها و مقدمه اي بر روانكاوي نام برد.
كارل گوستاويونگ سويسي، بعد از زيگموند فرويد پرآوازه ترين روانكاو قرن بيستم است كه آرا و عقايدش در زمينه هاي روانشناسي و دين و عرفان بحث و جدلهاي بسيار برانگيخته و بينش محققان زمينه هاي هنري و علوم انساني را تحت تأثير قرار داده است.
در اين تحقيق ابتدا نظرات و آراء فرويد را بيان مي كنم، سپس به مقايسة فرويد و يونگ مي پردازم.
فرويد روانشناس و پزشك نامدار اتريشي مردي است كه به عقيدة علاقه مندانش ريشة سرخوردگيهاي آدميان را كشف كرد و معماي تلاشهاي سالم و بيمار گونة آدميان را گشود. او نشان داد كه عقده ها و تعارضات سالهاي كودكي چسان جزء نهاني شخصيت آدمي مي شوند و پيوسته در جامه اي ناشناس او را به اين يا آن عمل وا مي دارند. خواندن آثار فرويد در حكم آن است كه با مغز او بينديشيم و با چشمان او به روان آدمي بنگريم و ناگفته پيداست كه اين گاهي ديد نوي در برابر ما خواهد گشود.
الف-زيگموند فرويد
روانكاوي افراد غير پزشك
مي خواهيم بررسي كنيم كه افرادي غير از پزشكان مي توانند به روانكاوي دست زنند يا خير. اصولاً نسبت باين مسئله (روانكاوي) آنطور كه بايد و شايد توجهي معطوف نگشته است، و هيچكس تاكنون باين فكر نيفتاده كه چه آدمي مي تواند روانكاو باشد. از قرار معلوم، عدم توجه مزبور از بيزاري نسبت به روانكاوي سرچشمه مي گيرد. گوئي هيچكس نبايد باينكار دست زند. دلائل چندي نيز در اين زمينه ارائه شده كه همه از همان بيزاري ناشي مي شود.
پيشنهاد جاري اولياء امور مبني بر اينكه فقط پزشكان باجراي روانكاوي مجاز باشند، در ظاهر حاكي از رويه تازه و دوستانه اي نسبت به روانكاوي است، در حاليكه اين رويه تازه نيز در حقيقت تعديلي از همان نظر قبلي است.
مقامات مربوطه تصديق كرده اند كه روانكاوي تحت شرايط معين، درماني سودمند است. ولي از سوي ديگر قيد شده كه تنها پزشكان با صلاحيت مي بايستي اجراي آنرا بر عهده گيرند. اكنون جاي آن دارد كه دلائل اين محدوديت را مورد بررسي قرار دهيم.
اجراي روانكاوي در كشورهاي مختلف جنبه هاي گوناگوني بر خود مي گيرد. در آلمان و امريكا موضوع جنبه تئوري دارد، زيرا هر بيماري مي تواند بميل خويش با هر روش و بدست هر شخصي كه مي پسندد مورد روانكاوي قرار گيرد. بنابراين هر حقه باز پزشك نمائي مي تواند هر بيماري را كه به دستش افتاد براي خود برگزيند؛ مشروط بر آنكه مسئوليت كار خويش را بر عهده گيرد. قانون در اين كار مداخله ندارد، مگر آنكه در مورد زيانهاي حاصله بر اثر اجراي روانكاوي مورد استمداد واقع شود.
قانون از اين كار جلوگيري مي كند و بدون آنكه در انتظار نتيجه و محصول آن باشد اجازه نمي دهد افرادي كه صلاحيت پزشكي ندارند دست بدرمان بيماران زنند. بدين ترتيب در اينجا مسئله مورد بحث يعني امكان تفويض درمان بيماران بوسيله روانكاوي بدست افراد غير پزشك جنبه جدي پيدا مي كند. بهرحال از نظر قانون اين مسئله حل شده و پايان يافته است. بدينمعني كه: نوروزها و پسيكوزها افرادي ناخوش و ناسلامتند. افراد غير پزشك نيز صلاحيت درمان ناخوشي را ندارند. روانكاوي نيز شيوه ايست كه براي مداوا و يا بهبود اين كسالتها ابداع گشته است. از طرف ديگر تمام شيوه هاي درماني به پزشكان اختصاص داده شده است. بنابراين افراد غير پزشك اجازه نخواهند داشت بيماران عصبي را روانكاوي كنند و در صورت اقدام به چنين كاري مستوجب مجازات خواهند بود.
در چنين وضع و با اين تصريح قانوني بعيد است كسي در اين كار دخالت كند و فرد غير پزشك با انجام روانكاوي خود را بمخاطره اندازد. ولي عوامل ديگري در اين ميان دخالت دارند كه قانون هيچ توجهي بآنها نمي كند در حاليكه براستي در خور توجه و تأمل هستند. مثلاً ممكن است ثابت شود كه در اين مورد بخصوص بيماران مانند ساير بيماران نيستند و درمان كننده آنها كه پزشك نيست ممكن است فردي عامي و بي كفايت نباشد، و بالاخره پزشكان نيز بصرف داشتن عنوان پزشكي نمي توانند در اين مورد خاص آنچه را كه از يك طبيب انتظار مي رود اجرا كنند و چنين درماني را بخود منحصر سازند.
اگر اين مراتب به اثبات رسد، بحق مي توان تقاضا كرد كه در اين مورد قانون پيش از اجراء، تعديل و اصلاح شود.
اختيار تعديل و اصلاح قانون اشاره شده بدست اشخاصي سپرده مي شود كه با حالت خاص مسئله روانكاوي ناآشنا هستند. فرض مي كنيم يكي از اين اشخاص عهده دار يك تحقيق منصفانه و بيطرفانه اي در اين امر گشته است و اين وظيفه ماست كه اطلاعات مورد نيازش را در اختيار او قرار دهيم. باز هم فرض مي كنيم كسانيكه اين نوشته ها را مي خوانند تاكنون اطلاعاتي از اين مسئله نداشته اند. جاي بسي افسوس است كه نمي توان كسي را بعنوان ناظر در يكي از درمانهاي نمونه دخالت داد. وضع خاص روانكاوي طوري است كه اجازه نمي دهد شخص ثالثي در آن راه داشته باشد. بعلاوه اين جلسات فردي داراي ارزش بسيار نامساوي هستند و يك ناظر غير مطلع اگر در يكي از جلسات اتفاقي شركت كند باحتمال قوي نتيجه سودمندي كسب نخواهد كرد. احتمال ان هست كه در اين جلسه از آنچه كه بين بيمار و روانكاو رخ مي دهد سوء تفاهمي برايش دست دهد و يا آنكه اصولاً خسته شود. بنابراين او بايد خواه ناخواه با اطلاعاتي كه از ما كسب مي كند خود را راضي كند. اطلاعاتي كه سعي خواهيم كرد تا سر حد امكان قابل اطيمنان و رسا باشند.
اكنون فرض كنيم بيماري داريم كه از حالات روحي ويژه اي رنج مي برد و نمي تواند افكار خود را تحت اختيار خويش درآورد و يا آنكه از يك كمروئي ناراحت كننده اي در عذابست و مثلاً احساس مي كن نيروهايش فلج شده و تسلطي بر وجود خويش ندارد. و يا آنكه اين بيمار در ميان افراد غريبه احساس پريشاني و اضطراب شديد مي كند. ممكنست در اجراي كارهاي معمولي خود و يا حتي اخذ هر تصميم و انجام هر امري احساس ناراحتي كند، بدون آنكه از علت آن با خبر باشد. يك روز پريشان و اندوهگين است، در حالي كه نمي داند اين اندوه از كجا آمده، ممكن است اندوه او با يك تشويش شديد توأم شود و از آن پس مثلاً اگر بخواهد به تنهائي از يك خيابان عبور كند و يا سوار ترن شود مجبور است با شخص خود به كشمكش پردازد، تا آنجا كه حتي ممكن است اصولاً از آن كار صرفنظر كند.
يا ممكنست مسئله قابل توجهي روي دهد بدين معني كه افكار بيمار منحرف شوند و از اطاعت اراده وي سرپيچي كنند. افكار بيمار خودبخود بر روي مسائلي متوقف مي شوند كه در نظر وي بي اهميت و پوچ است. با اين همه وي نمي تواند خود را از قيد آنها رها سازد. انديشه هاي پوچ و مسخره اي عرصه ذهن او را فرا مي گيرند، مثلاً مجبور مي شود پنجره هاي واقع در يك خيابان را بشمارد. هرگاه بساده ترين كارها مثل انداختن يك نامه در صندوق پست و يا بستن شير گاز دست زند، لحظه اي بعد بشك مي افتد كه آيا واقعاً آن كار را انجام داده يا خير. ابتدا شايد اين حالت فقط يك وضع مزاحم باشد، اما رفته رفته غيرقابل تحمل مي شود و اين هنگامي است كه في المثل پيش خود گمان مي كند بر اثر تنه زدن كودكي را به زير چرخهاي اتومبيل انداخته و يا آدم ناشناسي را از فراز پل به رودخانه سرنگون كرده و يا از خود سؤال مي كند: «آيا من آن جنايتكاري نيستم كه پليس در جستجويش است؟»
نكته جالب آنكه بيمار نمي تواند اين خيالات بي اساس را از خود دور سازد. براي وي كاملاً روشن است كه افكارش بي بن و بي اساسند، وي هرگز بكسي آزاري نرسانده، ولي اكنون حس ارتكاب گناه در باطن او بهمان قوت و شدتي است كه گوئي براستي او همان جنايتكار واقعي است.
اكنون بيمار ديگري (اين بار يك زن) را در نظر مي آوريم كه بنوعي ديگر رنج مي برد. اين بيمار يك پيانيست است، ولي هنگام كار عضلات انگشتانش منقبض شده و از كار مي ايستند. يا در حالتي ديگر مثلاً اگر خيال رفتن به يك ميهماني را در سر آورد، ناگهان در خود نيازمندي شديدي براي ارضاي اميال طبيعي حس مي كند، بآن درجه كه با زندگي اجتماعي مغايرت و منافات دارد. او بايد از رفتن به ميهماني ها، شب نشيني ها، تآتر و كنسرت چشم پوشي كند. ممكنست در نامناسب ترين موقع سر درد شديد يا دردهاي ديگري عارضش شوند، ممكنست بعد از هر غذا مبتلا به تهوع شود كه در صورت ادامه يافتن وضع خطرناكي پيش آورد. ممكنست در برابر نگراني هاي غيرقابل اجتناب زندگي روزمره چنان ناتوان و زبون شود كه وضعش رقت بار و قابل ترحم گردد. در اينگونه حمله ها بيمار غش مي كند و اين غش غالباً با تشنجات عضلاني همراه است كه به دنبال خود اندوهي شوم به بار مي آورد.
گذشته از اينها بيماران ديگري هستند كه از ناراحتي هاي خاص خود رنج مي برند. در اين دسته احساسات و عواطف بيمار با نيازمنديهاي بدني وي در كشمكش است. مثلاً اگر بيمار مرد باشد احساس مي كند در برخورد با جنس مخالف از ايجاد هماهنگي و ملايمت لازم در حركات جسمي خود ناتوان است، در حاليكه در مواردي ديگر كه اهميتي برايشان قائل نيست، تمام حركات و حالات بدني در اختيار او هستند. يا آنكه بيمار احساس مي كند به پاره اي از افراد بستگي رواني خاصي دارد، بستگي كه همراه با يك لذت جسماني است. در حالي كه وي اين افراد را پست و بي مقدار شمرده مي كوشد از ايشان جدا و آزاد شود. يا آنكه ميل جنسي بيمار چيزي را از او طلب مي كند كه برآوردنش براي وي امكان پذير نيست. چنانكه بيمار زن باشد ممكن است در زندگي جنسي خود بموانعي برخورد كند، مانند احساس اضطراب يا تنفر و يا موانع نامعلوم ديگر. و يا هنگامي كه خود را تسليم عشق كرد احساس مي كند در زمينه لذتي كه طبيعت براي اينكار تعيين كرده فريب خورده و در اينراه خود را مغبون مي بيند.
اينگونه افراد همگي احساس مي كنند كه بيمارند و بايد بپزشك مراجعه كنند. پزشكي كه انتظار مي رود آنها را از اينگونه ناراحتي هاي عصبي خلاص سازد. پزشكان براي اينگونه ناراحتي ها طبقه بندي ويژه اي تنظيم كرده اند و بنا به معيار و مأخذ خود هر يك از اين ناراحتيها را نام مخصوص مي دهند:
نوراستني (پي پريشاني)

...


مبلغ قابل پرداخت 48,483 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 61

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

ست کردی و آذری ۶.۸ و ۲.۴

 به نام خدا  ست جدید کردی و آذری ۶.۸(جمیل بایرامی) برای سیستم  عامل اندروید و ویندوز منتشر شد  پر ریتم و ساز ترین و پر قدرت ترین  ست موجود در این سبک  کیفیت تظمینی (برگشت وجه )در صورت نارضایتی دارای آکورد متغیر  مناسب برای مجالس و رقص های دسته ای  (برای ارگ ۲۰۲۰ تا ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

کارت ویزیت تعویض روغن

کارت ویزیت تعویض روغن

طرح بسیار شیک، متفاوت و جذاب کارت ویزیت تعویض روغن و اتوسرویسفرمت PSD آماده چاپ ... ...

سازهای خوداجرای کردی ترکی بسیار زیبا کاملل

با عرض سلام . این مجموعه یکی از بهترین مجموعه ها ساز های خود اجرا میباشد که بیش از 100 عدد ساز خود اجرا در داخل ان قرار گرفته است . دوستان این مجموعه ساز ها همه سبک ها توش هست نیاز به توضیح اضافه نیس. ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کشور لهستان در 46 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کشور لهستان در 46 اسلاید

لِهِستان یا لَهِستان (به لهستانی: Polska به فرانسه، Pologne) با نام رسمی جمهوری لهستان (به لهستانی: Rzeczpospolita Polska) کشوری است در مرکز اروپا، از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از جنوب شرقی با اوکراین، از شرق با بلاروس، از شمال شرقی با ... ...

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف

دانلود اسلایدهای تدریس درس ساختار کامپیوتر دکتر موحدین دانشگاه شریف پسوند فایل ها: pdf پی دی اف، پاورپوینت ppt(x)   ... ...

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF

دانلود کتاب Nursing Diagnosis Handbook, 12th Edition Revised Reprint with 2021-2023 NANDA-I® Updates - E-Book, 12th Edition - Original PDF Step-by-step instructions show how to use the Guide to Nursing Diagnoses and Guide to Planning Care sections to create a ... ...

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23)

پاورپوینت درس به درس مطالعات سوم ابتدایی (درس 1تا 23) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای ... ...

فارسی ششم

فارسی ششم

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب فارسی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز های شما را برای امتحان از کتاب در طول سال تامین کند. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ها اعمال نمایید. ... ...

مطالعات اجتماعی ششم

مطالعات اجتماعی ششم

در داخل این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را برای امتحان در طول سال تامین کند. این امتحان ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد نمایید. ... ...

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورا برک 1و2 pdf+ppt این بسته شامل: 1- خلاصه کامل کتاب 84 صفحه به صورت pdf 2- هدیه ویژه: فصل اول و دوم و سوم به صورت پاورپاینت فصل اول: روانشناسی رشد کوذک 55 صفحهفصل دوم: مبانی ریستی و محیطی 66 صفحهفص سوم: رشد پیش از تولد،تولد،و نوزاد، ... ...

ریاضی ششم ابتدایی

ریاضی ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب ریاضی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را به آزمون در طول سالتحصیلی تامین کند و قابل استفاده توسط معلمان و اولیا است. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا در صورت تمایل بتوانید تغییرات دلخواه را در آن ... ...

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3))

پاورپوینت درس 15 جامعه شناسی دهم (هویت ایرانی(3)) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 18 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. این پاورپوینت آموزشی شامل : دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد دارای طراحی زیبا و کاربر پسند انتخاب رنگ مناسب بک گرند ... ...

Physics of the impossible

Physics of the impossible

Physics of the impossible A fascinating exploration of the science of the impossible—from death rays and force fields to invisibility cloaks—revealing to what extent such technologies might be achievable decades or millennia into the future. One hundred years ago, ... ...

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution

Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution The Balkans, in particular the turbulent ex-Yugoslav territory, have been among the most important world regions in Noam Chomsky’s political reflections and activism over the past couple of decades. Through his articles, public ... ...

علوم ششم ابتدایی

علوم ششم ابتدایی

در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب علوم ششم ابتدایی قرار داده شده است تا بتواند نیازهای شما را برای آزمون از کتاب علوم در طول سالتحصیلی تامین نماید. این آزمون ها به دو صورت word و pdf قرار داده شده است تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن اعمال ... ...

آموزش جی ین تای چی چوان سبک یانگ

آموزش جی ین تای چی چوان سبک یانگ

 آموزش فرم 42 گام جی ین تای چی چوان سبک یانگ ( شمشیر باریک )،که بصورت کامل برای علاقمندان به هنر تای چی تدارک دیده شده است.   _Chen Sitan_Yang_style_42_form_Tai_Chi_Sword_tutorial زبان اصلی نسخه دانلودی محصول   برای هنرجویانی که می خواهند در مسابقات ووشو شرکت ... ...

سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه

توضیحات: دانلودفایل PDF سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه تیرماه 401 سال تحصیلی: 1402 سوالات ریاضی کل کشور تعداد صفحات : 42 فایل باسایت  فورکیا ... ...

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2 تالیف آتناسیوس پاپولیس  - یو اس پیلای برگردان نجمه رحیمی شاندیز به تعداد 248 صفحه pdf   معنی احتمال قضایای احتمال آزمایشات تکرار شده مفهوم متغیر تصادفی توابع متغیر تصادفی دو متغیر تصادفی دنباله ... ...

فایل لایه باز طرح هاسکی(فایل کورلی

فایل لایه باز طرح هاسکی(فایل کورلی

فایل وکتور لایه باز طرح هاسکی قابل ویرایش و تغییر سایز فرمت فایل : Cdr,Ai,Eps,Png,Pdf ... ...

دانلود فایل اکسل افزایش حقوق کارگری سال 1403

فایل اکسل افزایش حقوق کارگری در سال 1403 بر اساس اعلام وزارت کار به تفکیک حداقلی بگیر و سایر سطوح در این فایل اکسل فقط افزایش حقوق محاسبه شده است و بر اساس تغییر حقوق پایه قابل تغییر می باشد  بیمه و مالیات لحاظ نشده است ... ...

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي

دانلود فایل روانشناسي فيزيولوژي     روان‌شناسی فیزیولوژیک یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است. علم روان‌شناسی همچون دیگر شاخه‌های معرفت ریشه در کنجکاوی‌ها و نیازمندی‌های آدمی دارد. روان‌شناسی فیزیولوژیک که امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های روان‌شناسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ... ...

The real price of everything : rediscovering the six classics of economics

The real price of everything : rediscovering the six classics of economics

The real price of everything : rediscovering the six classics of economics In his New York Times bestsellers Liar’s Poker and Moneyball, Michael Lewis gave us an unprecedented look at what goes on behind the scenes on Wall Street. Now he takes us back across the centuries ... ...

پروژه پارس ارائه دهنده کامل ترین پروژه های دانشجویی و دانش آموزی تمامی حقوق سایت متعلق با شرکت آدرگستر میباشد.www.adoorgostar.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما